Time Needs A Break!

Det är roligt att tänka tillbaka ibland, som till exempel när jag gick i högstadiet så hade vi en studievägledare som var tjock och skånsk.
Men det som var så härligt med denna karl var att han alltid hade finskjorta finskor och träningsbrallor, jävlar vad han bar den outfiten vackert!

Han körde också en klockren oneliner -Lek med tanken, detta är ett uttryck som har följt med mig sen dess och som jag aldrig tänker släppa. Den funkar i alla situationer. Tänker i följande scenarion.

Du har nyss överlevt en flygkrasch och du säger till personen brevid dig.
-Lek med tanken att vi hade fått flygbränsle i ansiktet då hade vi ju sett ut som Lasse Gutavson. (Om ni inte vet vem det är så får ni fan googla.)

Eller ett annat tänkbart scenario.

Du vaknar upp efter en jävligt hård utekväll.
Du märker att du inte är ensam i sängen.
Du vänder dig mot höger och möts av ett bekant ansikte nämligen Röda trådens Pekka Heino.
Du vänder dig till vänster och säger till dig själv.
-Lek med tanken det hade kunnat vara Christer Lindarw.

HJÄLP

Ja ni ser den funkar alltid och det tackar vi min gamla studievägledare för!

Take Care!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0