Plug In The Drink!

Jag har alltid ansett att barnaga är underskattat!

Ikväll så skall det förtäras diverse drycker i goda vänners lag, förhoppningen är fylla och smek.

Visst är det jobbigt med människor som alltid skall ha åsikter om allt och alla andra.
Jag tänkte dela med mig en historia om en händelse som skedde för några år sedan.

Jag minns inte rikitigt när denna händelse inträffade men runt 2005-2006 är en acceptabel gissning.
Ja detta var vad som hände i alla fall.

Min gode far och skapare av släktens stolthet hade lämnat in ett par fälgar på lackering som han vänligt bad mig att hämta på lackerings firman för att sedan köra dessa till en däckverkstad som skulle sätta ett par däck på på dessa.

Hur som haver så fick jag lånade jag bilen som då fanns i familjens ägo.
En Mazda 6 kombi.
Detta är en exakt kopia av bilen.


Jag tycker att den både är snygg och det var ett jävla drag i den för den delen!

Ja i alla fall så hämtade jag fälgarna som var väldigt snyggt lackerade och körde dessa till däckverkstaden.
Jag gick in och sa till den vänlige mannen som stod i kundmottagningen att jag nu hade anlänt med fälgarna, genast så följde han med ut för att hjälpa till att ta in dessa fälgar.

Service tänkte jag.

När vi kommer in med de sista två fälgarna så håller en annan anställd på däckverkstaden upp dörren för oss, ännu en tecken på bra service och kundmottagande.

MEN när jag går in så står där en annan kund i ca 40 års åldern något korpulent och det första han säger är.
-Dom där har du inte lacka själv heller!
Varpå jag svarar.
-Nej det är ******* som har lackat dem.
Mannen säger då.
-Ja men de gör bara dåliga jobb.
-Jaha, svarar jag och bryr mig inte mer om denne man.

Jag är nu färdig på däckverkstaden och går ut för att sätta mig bilen, varpå den korpulente mannen också skall åka samtidigt.

Mannen i fråga har en röd saab 93 sedan modell.

När jag precis skall sätta mig i bilen så säger mannen.
-Går den bra den där bilen?
-Ja jag är väldigt nöjd med den.

Jag avslöjar inte att det inte är jag som har betalat för bilen då jag anser att det inte är relevant.
Mannen säger då.
-Jag tänkte köpa en sån men jag har hört att det bara är skit med de där modellerna!

Nu hör till saken att samma år som detta inträffade så minns jag väldigt väl att Mazda 6 blev utsedd till årets bil. Alltså ingen skit bil.

Jag blir givetvis irriterade på denne lilla tjockis som förmodligen är oskuld och bor hemma hos mamma fortfarande och svarar honom med följande replik.

-Ja det finns dom som köper riktiga bilar, och sen finns det dom som köper Saab.
Sen stänger jag dörren och åker därifrån med ett leende på läpparna!

Än idag undrar jag hur det har gått för denna tjockis och om han fortfarande kör runt i sin Saab..


Take Care!

Kommentarer
Postat av: ÅSA

Haha! Vilken intressant historia, och man undrar ju lite om den lille mannen. =)



Tack för trevlig läsning!

2010-10-28 @ 10:35:05
URL: http://gosesmurfan.blogs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0