How do you wanna live?

Jag blir alltid jävligt irriterad när jag måste ladda mobilen, vet inte varför men det bara är så!

När man inte själv har barn så är man faktiskt något av en expert på barnuppfostran och ja barn i största allmänhet.
Då jag själv inte har barn så tänkte jag självklart dela med mig av min expertis.

Det jag tänkte börja med har egentligen inte med barnuppfostran att göra utan bara allmän efterblivenhet hos föräldern.
Något jag har observerat under en längre tid är när en förälder med barnvagn ska gå över ett övergångställer, då skickar de ut barnvagnen först och sen går de själv över.
Detta har jag sett otaligt många gånger.
Vissa gånger skickar de ut barnvagnen och verkar tro att det finns ett inbyggt periskop som kan se framför de bilar som skymmer sikten vid övergångstället.

Jag tycker att detta beteende är korkat och ja livsfarligt, då jag själv inte skulle vilja köra på en bebis inte heller en vuxen människa.
Så i framtiden kan väll ni småbarnsföräldrar kolla att kusten är klar innan ni skickar ut barnvagnen.

Sen barn som springer runt på affären och gallskriker går ju fet bort så att säga!


Take Care!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0