The Joker!

Back at work som de säger, ja sista natten innan några dagars ledigt känns skönt må jag säga.

Inatt eller ja idag drömde jag en något ovanlig dröm som jag tänkte berätta om.

Allt började med att jag kom in i en bar någonstans. Det var en mysig bar som gick lite i blått och mystiskt beige ja ni vet ett sådant ställe man känner att man vill återvända till för några drinkar eller andra förfriskningar.

Ialla fall jag tar plats i baren för att beställa en stor stark, ropar lite glatt på bartendern som vänder sig om.
Det är nu drömmen tar fart för vem är det inte som är bartender utom allas våran Johannes Brost i sin gamla Rederiet utstrysel som Jokern.
Blixtsnabbt och oerhört vant så häller han upp öl i ett lagomkylt glas, med millimeter precision så ställer han ner glaset framför mig. Jag smuttar och känner att detta är den ljuvligaste öl jag någonsin smakat.
Hittills så är drömmen en underbar dröm som jag bara vill ska fortsätta i all oändlighet även om jag inte är medveten om att jag drömmer så stortrivs jag i sällskapet av Joker.

Men ja allt tar en fruktansvärd vändning.

Joker frågar om jag också vill ha en servett? Självklart svara jag och tänker att det är ett riktigt proffs jag har att göra med. Joker lägger ner servetten och jag ser att det står något skrivet med bläck på servetten.
Det är ett telefonnummer följt av texten Jag älskar dig /Johannes :)

Ja funderar på vad som menas med detta och tar mod till mig och frågar Joker vad som står på.
Han svara: -Ja ser du inte vad det står, jag har alltid älskat dig kan du inte förstå det snälla..

Då vaknar jag upp i panik ser mig omkring hyperventilerandes och känner att min syn på Johannes Brost aka Joker är för alltid ändrad.

Take Care!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0