The Beach Boys!

Äntligen Fredag en dag som förknippas med ledighet och vila, jag själv som i många år har jobbat helger har inte kunnat se på helgen som ett positivt inslag. Inte förren jag började plugga och kunde självmant välja om jag ville jobba på helgen.

Ja som sagt jag har nu börjat uppskatta fredagar på ett helt annat sätt, det är ju idag helgen börjar förväntningarna är höga inför lördagen. Men på fredagar så brukar man också äta något lite godare än den vanliga vardagsmaten.

Men ack så fel jag hade idag ack ack. Jag hörde hur Linda öppnade frysen och tog fram något, Mmmm tänkte jag undra vad det kommer att bjudas på ikväll, kanske oxfilé eller något annat fantastiskt... Jag beger mig in i köket med skyhöga förväntningar, dessa slås i spillror på bråkdelen av en sekund.

Linda har tagit fram TORSK! Vad i helvete!! Man äter väll inte en torskjävel på en fredag? Ne när hon inte ser ska jag kasta ut den satans torsken genom fönstret och skylla på våran husdvärg!

Men nu till något helt annat.

Igår kväll satt jag som vanligt och titta på Tv4 Fakta på en australiensisk dokumentär serie som heter Rekryterna som handlar om de som går polisutbildning jag har nu sett några avsnitt av detta och kännner att jag måste dela med mig mina tankar.

Första avsnittet jag såg så skulle rekryterna ha en språngmarsh på 3,5 km. Ja om jag säger så har det var kanske två av 30 som orkade de resterande ramla ihop och grät och kräktes och allmänt gnällde över hur jobbigt det var att springa 3,5 km.
Okej nu är det så att jag själv springer ca 10 km fem gånger i veckan men en polis ska väll för fan palla springa 3,5 km utan att dö av ansträngning.

I gårdagens avsnitt så skulle de öva på att dra sitt vapen och då är den en tjej som inte ens har styrka att få ur vapnet ur hölstret, då blir jag faktiskt lite fundersam på vad fan hon har där att göra, samma tjej har i avsnitt efter avsnitt grinat över hur jobbigt allt är.. Sparka ut fanskapet säger jag!

Man fick också följa en färdigutbildad tjej under hennes första arbetspass på "fältet"  ja efter ett relativt vanligt ingripande så började hon gråta.

Min slutsats av detta är att i Australien så behöver du varken ha någon fysisk eller psykisk styrka inte heller besitta normal intelligens för att få bli polis.

Om jag någon gång är i Australien och behöver polishjälp så tror jag att jag skiter i det och tillämpar mina Steven Segal moves!!

Sen vill jag gratulera min kära mamma som idag har tagit körkort!!!


Take Care!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0