I Felt This Way Before!

Kära kamrater!

Idag när jag löptränade så gick det en tjej framför mig lyssnades på sin ipod/iphone vette fan vilket. I alla fall så gick kjoltyget mitt i spåret vinglandes åt höger och vänster, för ett tag så trodde jag flickebarnet hade tullat på pappas tvåtakt olja.

Hur som helst jag närmar mig nu kjoltyget med bestämde steg bakifrån och HOSTAR till för att göra henne uppmärksam på min närmande existens, ja hon reagerade självklart inte. Jag får nu dra ner på tempot för att finna en lucka i kjoltygets vinglande gång... Tillslut ser jag min lucka och likt en gasell hoppar jag förbi kjoltyget och tänker för mig själv In Your Face Bitch!

En sak jag inte riktigt kan förstå är hur svårt det kan vara för en stor del av sveriges befolkning att hålla sig till en sida när de går eller cyklar på ett elljusspår eller gång&cykelbana.
För såvitt jag vet så har vi haft högertrafik i Sverige sen 1967 och då anser jag också att detta bör anpassas även på gång&cykelbanor samt elljusspår. Även när jag cyklar vilket jag gör ofta för att spara bensin så märker jag hur svårt det är för människor att hålla sig till en sida. Det ska gärna promeneras och cyklas i mitten av gång&cykelbanan så att det blir fullkomligt omöjligt för oss hederligt folk att ta sig förbi.

Jag bifogar därför en egen bild på hur man skall gå och cykla på våra cykelbanor.


Nu hoppas jag att vi i framtiden inte behöver dessa missförstånd.

Take Care!


Kommentarer
Postat av: ÅSA

Jag håller helt och hållet med dig i denna fråga! Och delar med av en grej som jag uppmärksammat. Jag upptäckte detta när jag flyttade till Nyköping, jag vet inte om folk i Gävle var bra på det eller om jag helt enkelt inte irriterade mig på det. Filplacering i korsning. Om jag kommer fram till en korsning ställer jag mig på den kant av filen åt det håll jag ska svänga. Om jag dessutom står i en fil som är bred nog för två bilar, och låt säga att jag ska svänga vänster, då ställer jag mig ute till vänster för att ge plats åt de som svänger höger. Om jag ska svänga vänster står jag INTE på höger sida av filen. Bättring gott folk!

2010-06-21 @ 15:44:42
URL: http://gosesmurfan.blogs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0