You Start Me Up!

Sitter nu här på nattakvisten och lyssnar på Per Mobergs program i P1:s sommarpratarna och jag bara myser och trivs. Tänker mig in hur det vore om det  var jag som bodde med Per istället för dennes fru.

Jag ser framför mig hur jag och Per börjar varje morgon med att spela upp våra favortit scener ur Rederiet jag drömmer mig bort hur Per små skrattar åt mina försök att härma Jussi! Sen framåt kvällen så bjuder Per på kall öl och ler sitt klassiska Viggo leende. Vi bara njuter av varandras sällskap.

Klockan går mot 19:07 Per tycker det är dags att göra en riktig jägarmiddag vi går ut på Pers ägor för att jaga. Per ger mig en gammal bössa och själv tar han en sten och säger Rickard nu ska vi jaga björn.

Vi går genom skogen och jag är skräckslagen med Per han utstrålar ett lugn som smittar av sig, plötsligt så ser vi björnen visa sig bakom en tall. Jag höjer bössan men Per lägger handen på pipan och sänker mig bössa och tar sikte med sin sten på björnen.
Med en välriktat kast så fäller Per björnen och flår den med sina bara tänder. Vi går hem och Per tillagar en fantastisk måltid som vi avslutar med några järn och skratt.

Ja så skulle förmodligen varje dag se ut om jag och Per Moberg levde i ett vänskapsförhållande....

Take Care!

Kommentarer
Postat av: ÅSA

Hahaha! Klockrent! Kan se det framför mig!

2010-08-01 @ 23:11:06
URL: http://gosesmurfan.blogs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0