Put A Shirt On!

Värmen smeker mig mothårs som en sträv rentunga på ett fält!

Det finns några regler i samhället som jag anser att alla skall följa för största möjliga trivsel. Det är regler som att man säger tack när någon håller upp en dörr åt en eller att man med en lite handvinkning visar sin tacksamhet mot bilisterna som stannar vid övergångstället, och att man låter någon som bara kanske har två varor gå före i kön på mataffären.

Men sen så finns det också en regel som jag anser vara snäppet viktigare, nämligen barbröstad regeln som då främst gäller män.

Det är okej att vara barbröstad när man badar eller är hemma på sin egen gård och solar eller gör något fysikt arbete och endast vid dessa tillfällen är det okej!

Det är inte okej att vara barbröstad när du är på väg till eller ifrån stranden.
Det är inte okej att vara barbröstad när du går på stan.
Det är inte okej att vara barbröstad när du åker tåg.
Det är absolut inte okej att vara barbröstad på gymmet, och det är inte heller okej att vara barbröstad när du är ute och springer. Det spelar ingen roll hur varmt det är ute vid fysisk träning som inte bedrivs på din egen tomt skall du skyla ditt bröst!

Om du alla kan tillämpa dessa regler så kommer livet att te sig lite enklare, eller som Reidar Dahlén hade sagt.
-Jag tror att det kommer att ordna sig!

Så nu lämnar jag er en stund med Reidars visdomsord och ta en stund och begrunda dessa enkla grundregler!

Take Care!

Kommentarer
Postat av: M

Tack för att du säger det alla tänker!

2010-07-05 @ 23:54:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0