I Got A Fast Car!

Förr så bodde jag i centrala Sundsvall och brukade ta mig till jobbet till fots eller med cykel.
Men ibland så var jag trött och gick då över till min Far för att låna dennes automobil då avståndet mellan våra hem inte var längre än en lång fisk.
Detta var innan jag hade blivit stor och införskaffat min egna koldriva automobil.

Ja i alla fall så brukade jag då bege mig mot arbetet runt 06:44 först så blev det en vänster sväng vid köpmangatan, ofta men inte alltid gick detta smärtfritt då mina medbilister lämnade en lucka så att också jag fick komma in i morgontrafiken detta uppskattade jag såklart och vinkade glatt och log ett aning homosexuellt leende..

Hur som helst så fanns det då de som inte hade förstått vikten av samarbete i morgontrafiken och var fast beslutsam över att köra sitt eget race. Detta bidrog såklart till en del problem för oss andra bilister som hade ingått ett tyst avtal som sammarbete. Jag tänkte nu ta några exempel på vad som kunde ske i morgontrafiken en vanlig vardag i centrala Sundsvall.

06:47 Gunnar 54-år anser det vara en bra ide att släppa av sin fru Berit i rondellen vid Waynes coffe vilket medför till att trafiken från fyra håll helt stannar upp och folk tutar. Gunnar anser att de som tutar är dumma i huvudet för han själv har funnit den ultimata avsläppningsplatsen.

06:52 Sören 42-år anser att vänta på en lucka är inte hans grej och lägger i 1:an på sin volvo 740 och brassar rätt ut i korsning vilket medför till att trafiken från två håll får tvärnita och risken för en påkörning är överhängande. När då folk tutar så tycker Sören att det är ett jävla sätt och pekar finger.

Sen har vi en vinnare.

Hans 36-år väljer att stanna sin Audi100 med släp mitt över korsning på bergsgatan för att gå in på grillen och köpa en korv detta gör att all trafik står still och vi bilister ser bara att det står en tom bil mtt över vägbanan, vissa funderar på att ringa polisen för att säga att föraren måste ha blivit kidnappad för ingen kan ju tro att någon medvetet har valt detta ställer som parkering. Efter ett par min när köerna har växt sig någorlunda stora återvänder Hans med en korv i handen och med ett leende på läpparn sätter han sig i bilen och kör dock så undrar han varför folk tutar och skriker till honom att han är en idiot!

Ja detta är bara några anekdoter ifrån mina transporter genom staden dela gärna med er av era..

Take Care!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0