Warriors Of The World!

Det är trevligt när jag loggar in på Spotify och volymen ligger på 300db..

Har ni tänkt på det här med träning? Det har ialla fall jag, nu är det ju så att jag tränar rätt mycket löpning men även en del gym. Detta har såklart gjort att jag har en viss kunskap om det jag håller på med.

Men jag tänkte att vi nu skulle ta en stund och prata om hur man uppför sig på i motionsspår.

I 9 fall av 10 är det kommunen som står för dessa spår vilket betyder att ingen privat person har bestämmade rätt över dessa spår.

På motionsspår så gäller hör och häpna högertrafik. Detta är något som väldigt många verkar ha svårt att ta till sig och vill gärna tvinga över sin med motionärer på andra sidan spåret. Det uppstår då lite problematik för oss som inte motionerar utan verkligen löptränar.
Det kan låta löjligt att gnälla på att man får springa sick sack, men kör man ett tufft intervall pass så vill man inte lägga fokus på efterblivna människor som inte klarar av att gå på en sida av spåret punkt slut.

Om man nu motionerar i grupp så betyder det inte att man då skall gå på rad när det kommer någon stackare som vill komma förbi. Detta är inte sällan en omöjlighet och slutar med att läs jag måste skrika något okvädningsord så som. -Flytta på er förhelvete!!!!

Sen finns det också en oskriven men fan så viktigt regel som gäller i motionsspår. DU FÅR FÖR FAN INTE RÖKA NÄR DU ÄR I ETT MOTIONSSPÅR!!! Det finns inge jävligare än att springa förbi nån jävla ensamstående bidragstagande 12 barns morsa som puffar på like it´s no tomorrow när man har ett jäkla flås och 170 i puls. Ja you do the math flåset går ner!

Så om nu mina hjärtliga medmänniskor tänker efter före nästa gång de skall ut och motionera så kanske världen blir lite bättre.

Imorgon tänkte jag ge mina tankar på diverse gymregler!


Take Care!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0