In The Car!

Ja natten är ung och jag jobbar, pengarna bara rullar in och det är positivt såklart!
Men det finns en sak jag skulle vilja lätta från mitt hjärta, nämligen allt strul jag har haft med min bil den här sommaren.

Allt började i våras med att bilen bara dog av. Detta skedde 2 gånger på en parkering vilket medförde att jag trodde att det var jag som mesa på med gasen.

Men när den plötslikt en dag dog i en korsning för min kära sambo så var måttet rågat. Jag kontaktade bilverkstaden som företaget vi köpte bilen ifrån tillhörde. Förklarade problemet och  de sa åt mig att komma och lämna bilen vilket jag också gjorde.

Dagen efter så var bilen klar och de hade bytt något stryrbränslefilter som kostade 60 kr. För själv bytet tog de 800 kr. Bra affär!

Jag kom ca 1 km i från verkstaden och bilen dog i 110 kmh och ratten låser sig. ofränt tänkte jag och körde pensionär style tillbaka och verkstaden provkörde bilen och den funkade såklart perfekt, jag tog då tillbaka bilen och kom överens om att vi skulle vänta några dagar.

Det gick ca 3 dagar när jag skulle till och tanka. Jag tankade såklart fullt och gick in för att betala, när jag kom ut igen så såg jag hur bilen bara spruta bensin. Jippi flög genom mitt huvud.
Tidigt nästa morgon så åkte jag tillbaka med bilen till verkstaden och de fortsatte att undersöka vad som kunde vara fel.

När jag senare på dagen ringde upp och fråga hur det hade gått så fick jag detta svaret.
-Ja mekanikern var nyss inne och frågade hur grundligt han skulle felsöka.
Jag svarade då.
-ja han ska välls öka tills han hittar felet!!

Det var ungefär nu mitt tålamod började ta slut.

Senare på dagen så ringer de ifrån verkstaden och säger att det är bränslepumpen som måste bytas till en kostnad av 9921 kr nu skall det tilläggas att jag ett år tidigare påpekade att pumpen stod och TJÖT konstant men de hävdade då att detta var fullt normalt för bilmodellen.. yeah right!

Hur som haver så började min jakt efter pengarna och när jag en dag skulle ta fram mitt betalkort ur en plastficka så trillar garantibeviset ut. Till min stora lycka ser jag att bränslepumpen ingår i det och att jag har 100 mil kvar på garantin! Lyckan var total när jag ringde upp verkstaden för att påpeka detta. En svag erektion kan ja förekommit.

Jag hämtar bilen och allt är frid och fröjd.

Efter några veckor så tänker jag att det är dags för service och kontaktar då en annan verkstad som tar på sig uppgiften.
Jag lämnar in bilen på morgonen och senare under dagen ringer de och min sambo svarar. På ett mycket otrevligt sätt påpekar de att bromsbeläggen är dåliga och behöver bytas, när min sambo frågar efter prisuppgift så kan de först inte ge det men efter ett tag så snäser de ur sig att det absolut inte går under en tusenlapp..

Jag hämtar bilen på eftermiddagen och får betala 2800 kr jag åker hem en sväng för att sedan ge mig ut och göra några ärenden. När jag då bromsar så låter det som om bilen håller på att rasa i bitar.

Det är nu kväll så jag väntar tills morgonen därpå och åker ner med bilen och påpekar felet jag säger också att de förmodligen har missat att sätta dit distansringarna som jag har eftersom det är alm fälg. När jag går därifrån så hör jag hur han som tog emot bilen och tilika är chef skriker ut.
-De är här med nån jävla Ford Focus igen!

Får tillbaka bilen på eftermiddagen och får till svar att distansringarna satt i osynk. Detta är fullkomligt omöjligt. Ljudet består fortfarande till viss del så jag beslutar att åtgärda detta själv.
När jag tar av framdäcken så ramlar distansringarna ut, då man måste klicka fast dessa för att det ska fylla sin funktion vilket de uppenbarligen inte gjort på verkstaden. Jag sätter dit dessa korrekt och vips ljudet är borta!

Inte nog med att allt har kostat mig en jävla massa pengar så har det också kostat en jävla massa tid.
Det finns bara en bilverkstad i Sundsvall som har ett trevligt bemötade och alltid utför ett fantastikt jobb och det är SE Däck i Skönsmon.
De är det enda stället jag aldrig har haft problem med så det rekomenderar ja starkt!

Så det jag menar är att ge fan i att lämna in bilen till större bilverkstäder för de fullkomligt skiter i kunderna och har ingen som helst yrkes stolthet och jag är så jävla trött på deras bemötande. Kuk.


Take Care!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0