Here We Go again!

Hej!

Jag får be om ursäkt för att det inte har blivit nått inlägg på ett tag! Har haft lite privata grejer att fixa! 

Men nu är jag tillbaka igen!

Det var längesedan jag tog upp nått som jag tycker är fel!

Så nu tänkte jag ge min åsikt i det s.k.a Skottdramat i Rödeby!

Som slutade med att en 15-åring fick sätta livet till!

Det är en tragisk historia från början till slut enlig mig..  

Det hela bottnar i att ett mopedgäng där 15-åringen ingick trakasserade 50-årings 19-åriga son,, Även resten av familjen har fått utstå hot m.m

Så  natten den 6:e oktober så tog allt en tragisk vändning.. Ett mopedgäng på 7-8 personer åker upp till familjens hus för att ännu en gång terrorisera dom..
15-åringen och 17-åring går upp till huset och ringer på en av dom har en träplanka i handen....

Den 50-åriga fadern kommer ut och skjuter dom två med en hagelbössa... Skadorna på den 15-åriga pojken är så allvarliga att han senare avlider..

Men nu kommer vi till kruxet i det hela!
Familjen hade polisanmält mopedgänget 4 ggr på ett halvår men ingenting hände!
Då frågar jag mig varför´??

Här har vi en familj som lever i skräck för några ungdomar.. Ska det vara så?? Nej det ska det verkligen inte...
Familjen blev sviken av polisen är min uppfattning det gick så långt att fadern skjuter två ungdomar för att han fruktar för sin familjs liv och sitt eget...

Den 19-åriga sonen i familjen var den mest utsatta.. Han var en lättförståndshandikappad ung man som gång på gång vart utsatt för hot och förföljelse  en gång försökte mopedgänget prejja han av vägen.. Moders bildörr vart uppsliten när hon var ute och åkte och modedgänget skrek hot till henne,,,,

En vän till mopedgänget hade även sagt att handikappade skulle utrotas!
Men herregud tänker man då.. Hur kan en grabb i 15-17-års ålder tycka så utrota människor bara för att dom är lite annorlunda....
Man undrar om inte detta beteende har upptäckts från andra instanser som t.e.x skola,socialtjänst. m,m
Har ingen reagerat?

Det fanns 4 polisanmälningar mot gänget! Varför agerade inte socialtjänsten då??
Detta är en tagisk historia som hade kunnat sluta på ett helt annat sätt... Men ingen tog ansvar för dessa pojkar...Som förmodligen inte mådde så bra under perioden som allt detta skedde.. För vanliga 15-17 åringar håller inte på med sånt här.... Kan ju lova att dom definitivt inte mår bra idag... Tyvärr är nog inte sista gången dessa pojkar kommer att göra dumheter...,
Det är ofta en början till värre kriminalitet...

Jag tycker detta är en sån hemsk historia som inte hade behövt sluta med en ung pojke som fick sätta livet till....Må han vila i frid!

Nu låter det som att jag rättfärdigar detta mord.. Absolut inte.. Som jag har sagt förut.. Det finns aldrig nått som ursäktar ett mord... 50-åringen kommer att få sitt straff....
Men hela Rödeby kommer alltid att lida av detta.. Det är en by som aldrig kommer att bli sig lik...
Det är väldigt tråkigt.. För det är aldrig bara en människa som blir lidande av nått sånt här.. Jag tänker på alla släktingar och anhöriga som försvinner i det dolda... Hoppas att dom kan lära sig att leva med detta nån dag!....

Take Care!

Kommentarer
Postat av: mark

skönt att du e tillbaka! bra blogg, bra skriver, som alltid =)

2008-01-05 @ 15:00:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0