Use To Like!

Idag har jag spenderat dagen på Villa Marieberg!
Både intressant och lärorikt!

Det bjöds på god mat och fika...Jag gick enbart dit för att jag hörde att det skulle bli fika!

Efteråt så  traskade jag till Maria och fixade så hon kunde grejja mobilen genom datorn!
Så hon bjussa på middag som tack för besväret mycket snällt tyckte jag!!
Idag så träffade jag en ny kompis i form av Marias Katt som bar namnet Samson... Jag döpte genast om honom till Tord!
Katt stackaren måste ha ett namn värdigt hans storhet! Jag och Tord trivdes mycket bra i varnadras sällskap! Vi kelade och snackade sport.. Sånt som riktiga män gör!!  Funderar på att presentera Tord för mina katter Busan & Baby! Kanske det kan bli giftemål?

Imorse när jag vaknade så var Werner redan vaken,,, Jag tyckte han såg sliten ut.. Så jag frågade självklart hur han mådde,,,
Werner svarade.
-Jag känner mig aldeles dammig i halsen!
Jag brast genast ut i skratt!
Då såg även Werner Ironin i det han just hade sagt! En dammråtta som känner sig dammig i halsen:P Ja han är Crazy den där Werner!


Idag inträffade även nått som fick mig att känna mig som en 15-åring igen!

På väg hem så skulle jag besöka pressbyrån för att inandla en paket ciggaretter!
Jag går in med stolthet  kroppen.. Ser mig omkring i butiken... Det ser väldigt gemytligt ut!

Svävar fram till kassan..!!
Butiksbiträdet säger hej!
Jag svarar:
-Hej, Ett paket röda LM tack!....
Butiksbiträdet granskar mig från topp till tå....Tillslut så säger hon..
-Har du legitimation?
Jag blir helt ställd!! Får inte fram ett enda ord.....Denna butik som jag handlar i dagligen,, Här har jag alltid kännt trygghet och ömhet...Idag så stal Pressbyrån det ifrån mig...
Jag kommer till mina sinnensfulla bruk igen...Trevar upp med Körkortet lika nervöst som en oskuld som skall ta på sin första kondom...

Jag känner mig på nått sätt skyldig....Som jag ej skulle ha åldern inne. Och försöker handla iaf!..
Butiksbiträdet tar körkortet ut min hand och granskar det länge och väl....Med tanke på hennes utseende så var hon förmodligen yngre än mig.. Men ville bara utöva sin sjuka makt över mig...
Tillslut så vänder hon sig om och tar fram ett paket ciggaretter och lägger det på disken...

Jag betalar snabbt och tar tillbaka mitt körkort och små springer ut ur butiken med gråten i halsen..
Jag känner hur Butiksbiträdet små ler åt min olycka..... Nu vet jag inte om jag törs återvända dit igen,, time will tell...


Take Care!

Kommentarer
Postat av: vivis

hahaha du är en väldans rolig sak! :D

2008-02-12 @ 21:27:53
URL: http://vivis.bloggagratis.se
Postat av: Jonke

Hoppas du kommer över det där! Otrevligt värre men bra skrivet!

2008-02-23 @ 22:13:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0