The Sun Is Getting Cold!

idag har det varit en söndag men olika inslag..

Idag tog jag mig mod att gå på Pressbyrån igen...

Stod länge och väl och spanade utanför..
Tjejen som stal min barndom verkade vara ledig,, Det var den gamla hederliga personalen som arbetade...

Jag kände ännu en gång vämen från Pressbyråns hjärta! 

När jag kände mig trygg nog för att gå in så kom det en man som öppnade pärleporten...Jag tog självklart följe på mannen....

Det första mannen säger när han kommer in på Pressbyrån är.
-Nu ska det bli gott med en korv.
Jag finnsar inombords.. Att tillägga är att mannen har ca 20kg övervikt
Mannen ställer sig och begrundar korvmenyn länge och väl..När han tillslut säger.
-Nej det finns för många alternativ, Det vart för svårt. Jag får gå någon annanstans..
Sen så lämnar mannen butiken...
Jag och butiksbiträdet kolla instämmande på varandra och skrattar... Vilken Härligt Fet man!

Idag kom Werner hem från sin släktträff i Amsterdamm!

Han hade träffat sin Farbror Frank som på äldre dar har flyttat till Örebro för att starta ett behandlings hem för utbrända höns..

Jag var så glad för Werners skull han har ju pratat så mycket om hur han saknar sina släktingar.. Kul att dom fick vara tillsammans igen..
Fast Werner sa borta bra men hemma bäst!
Känns tryggt att veta att han är hemma igen.. Har kännts så tomt utan han den senaste veckan.. Som om en bit av min själ har saknats!..
Ikväll så vill Werner att vi har en riktig kompis kväll.. Jag tänkte bjuda på en skål konversation som jag vet att Werner älskar så mycket,,
Werner sa att han skulle stå för sällskapet.. Vilken underbar kombination!

Men det bästa av allt han hade med sig presenter till mig :)
Ett handgjord lerduva med ett regnbågsmotiv. plus en näve grus! Åhh Werner du tänker då alltid på dina polare..
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Förra helgen var jag och Brännström barnvakt åt Fanny&Felix det var faktiskt väldigt gemytligt...
Vi gjorde fina pärlplattor :D
I veckan så fick jag en present av dom.. 3 st pärlplattor med motivet av  blunder från lilla sjöjungfrun.. På paketet stod det.. Till Världens Bästa Barnvakt.. Jag vart alldeles rörd :D Tack Barn!

MMmmm Nu står det Fiskpinnar på menyn...

Take Care!

Kommentarer
Postat av: Din bästa arbetskamrat ever =)

Du och Marcus ÄR världens bästa nannys. Vad roligt att höra lite från Werner. Kul att han mår bra efter resan.Med vilket färdmedel tog han sig dit?

2008-02-24 @ 19:18:24
Postat av: jonke

är det pressbyrån på esplanaden eller köpmangatan vi talar om?

2008-02-24 @ 22:58:03
Postat av: mark

han snackar om esplanaden, helt klart! ja werner.. hahah amsterdamm! Jag dör.

2008-02-25 @ 10:27:34
Postat av: Boak

Ja det är Köpmangatan!

2008-02-25 @ 16:01:35
Postat av: mark

nej det är esplanaden.

2008-02-26 @ 09:29:06
Postat av: Boak

Mark är du sjuk i huvudet! Det är KÖPMANGATAN!!! Samma gata som jag bor på!!! Lokalsinne åt skogen!!!!!!

2008-02-26 @ 11:42:59
Postat av: Jonke

skärp dig marcus..

2008-02-26 @ 20:58:52
URL: http://myspace.com/johanbrnnstrm
Postat av: Marcus

Ditt satans gehu.

Du jobbar väl för satan i helvetes inte på nån jävla kömansgata! Du jobbar helvetet i hagatrakterna! Prisa jesus med äpplen och avokado!

2008-03-18 @ 14:43:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0