Walk In The Closed Room

Kommer ni ihåg när man var 15-16 år och gick i högstadiet?
Det  var den tiden man var sten tuff när man tjuvrökte i rökrutan på skolan.. Ett litet marlboro 10pack.. Det var tider det..

När man söp sig skit full på helgen och strulade med fem tjejer på en kväll...
Man vart fränast på skolan om man hade strulat med många tjejer en helg och man var kung om man hade varit sten packad!
När man gick igenom korridorerna så fick man spontana High Fives av folk man inte ens kände...Man var kändis i sin instängda skolvärld!

Kommer ni ihåg när man skolkade och tog moppen och drog en sväng.. Fast jag som var ett stadsbarn hade såklart en Vespa!.
Man åkte ner på den lokala bensinstationen och köpte kanelsnäckor och en cola.. Burnade iväg till en lekpark tjuvrökte och käkade kanelsnäckor...
Det var den gamla goda tiden!
Undra hur ens omgivning skulle se på en om man återigen började leva sitt liv på det sättet!
Jag vill ännu en gång vara kung dricka mig asfull på dålig hembränd sprit! känna mig vuxen när jag får köpa nikotin utan legg!..
Den känslan kommer jag förmodligen aldrig att få igen!
Detta gör mig ont i själen...

Nu när man har blivit äldre så är man en idiot om man är stenpackad..Och ja jag ser även så på andra människor som är skoningslöst fulla på krogen... Men erkänn ibland är det skönt att ha en äkta dyng fylla..
Ni vet när man har varit så packad på kvällen att ens första tanke när man vaknar är- "Vart fan är jag???"
Hur man känner att man fortfarande har en promille halt på ca 1.9... Känner att allt snurrar och ens enda tanke är... Hur fan tog jag mig hem??

Det är skönt, fast bara ibland.. Jag vet att ni håller med mig!


Take Care!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0