Do it right!

Nu är tiden i skåne avslutad..
Slitövn CC-07 gick bara bra..

Jag blir så trött på människor som är allmänt suroch ägnar sina liv åt att klaga på hur bedrövligt allt är..

Fan kom igen gör nått åt saken i stället..

Okej det finns mycket som stör mig också men det håller jag käft om...

Det gäller att lägga sin energi på rätt saker...

Jag t.e.x klagar på "Dagens Ungdom" P.g.a hur dm beter sig.. Men nu menar jag verkligen inte alla..
Men när jag var 8-10 år då hade jag en otrolig respekt för dom som var i min ålder 21,

Jag gick inte fram och var uppkäftig... Hade jag gjort det så hade jag fått så mycket spö så det hade vart en prestation att kunna gå..

Men då undrar jag såklart är det i uppfrostarn det har brustit eller är det samhället vi lever i?

Jag personligen tror att det är bägge delarna...

Det barn ser på tv i dag är ej samma saker som jag såg på i den åldern.. Dom koller på extrema våldsprogram och serier...Även nätet är nog en stor bov i dramat..
För egentligen hur många föräldrar har koll på vad deras ungar gör framför datorn... Mina föräldrar hade noll koll jag säga.

Men den största fraktionen i detta är nog alla tv/data-spel som enbart går ut på att döda och misshandla...

Inte konstigt att barn får en kluven verklighetsuppfattning. I t.e.x GTA spelen där allt går ut på att utföra kriminella handlingar och döda sin väg upp till toppen. När man har dödat den största maffia bossen då är man bäst.

Sen så har vi ju all porr på nätet också.. Många föräldrar säger -Neeej mitt barn skulle aldrig titta på sånt.. Skitsnack säger jag fan man vet väl själv hur det var i början av puberteten.. Man var ju som en duracell kanin.. det enda man kikade på var väll just porren...

Och då drar jag lite paraleller till dessa gruppvåldtäkter som kommer med sommaren.. Är det egentligen så konstigt att dom inträffar?

Nej jag tycker inte det för i vissa fall har det förkommit gärningsmän i 11-12 års åldern. Och var har då dom fått i från att man ska vara flera på en tjej,, Det lär inte vara ifrån disney dags iaf...

Sen så går en massa politiket ut i olika kvällstidningar och säger att nu måste vi få stopp på ditten och datten.. Men händer det nått då? Nej tyvärr,, Verkar som om dessa pressuttalanden är ett sätt att rädda sitt eget skinn..

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2 veckor är allt jag har kvar arméns tjänst, Det är med både glädje och sorg jag lämnar försvaret.. Har vart ett underbart år har lärt mig saker som jag aldrig hade fått lärt mig annars,,Träffat människor som jag aldrig hade fått träffat...

Nu syns vi igen om 2 veckor...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0