Let the dream come true!

Kära vänner!

Detta är dagen som förmodligen kommer att gå till historien!

Det har hänt det har inträffat! Internet har landat i mitt hem!!

Så ni förstår det historiska i det hela! Första gången jag bloggar i mitt nya hem...Måste ta en paus för att ta emot känslan......

Pausen är över :)

För nått år sen skrev jag ett inlägg angående en cykelfärd som förvandlades till en skräckfärd... Jag döpte den till?
DÖDENS RESA!
Tänkte att ni skulle få höra den nu!

Allt började med en vacker sommarmorgon i juli..
Det var en sån där morgon när allt kändes enkelt fåglarna kvittrade älgarna myste i skogen... Ja hela världen verkade lycklig.!
Jag beslöt mig för att ta en mysig cykeltur morgonen till ära....

Men ack jag hade ett problem min cykel var s.k.a ur funktion..
Detta skulle inte få stoppa mig, för jag var fast besluten att cyklas skulle det göra!

Jag lånade min mors gamla lyxåk....

Började lite lätt med en tur ner mot den lokala närbutiken, kollade läget i skönsbergs centrum... Det var lungt!

Jag fortsatte denna stillsamma resa upp emot Sundsvallssjukhus! myste omkring mot Granlohlom..

Efter ca en timmes cyklande så beslutade jag att det var dags att svänga hemöver....Jag cyklade förbi sjukhuset igen och tänkte att det är en väldigt vacker byggnad!
Sen började jag närma mig den LÅNGA nerförsbacken hem!
Ojoj tänkte jag its my time too shine as rally Harry!!

Där kommer jag åkandes med vinden i håret känner mig som pojkarna i Easy Rider! Allt som saknades var en cowboy hatt....
Jag uppskattar min fart till ca 60 km/h
Hmm tänker jag dags att börja bromsa in för den stundande rondellen.. Min plan är att sladda riktigt grymt!!!

Jag kramar åt bakbromsen.... Helvete inget resultat.....Testar frambromsen... Satan inget resultat....

Det är i detta ögonblick min stillsamma morgontur förvandlas till DÖDENS FÄRD!!!
Rondellen kommer bara närmare och närmare.....Trafiken är hård i rondellen......
Det får bära eller brista tänker jag.... Min sista stund verkar vara kommen.....
Jag susar igenom rondellen som en älg på grönbete....
Men va? Jag klarade mig ett mirakel har skett jag är oskadd!
Jag känner lycka i ca0,3sec.
Nästa problem,, Nu har jag klarat första backen,Nu åker jag ner för nästa--The point of no return!
Här är det ingen rondell det är MOTORVÄG!

Turen som jag hade i rondellen kommer jag ej att ha över motorvägen....aja tänker jag.. Jag har haft ett lyckligt liv.! Gud är nog redo för mig.... Men men som en blixt från en klar himmel så får jag en genialisk ide!!!

Why not använda fötterna som bromsar?? Jag slänger ner båda laxfötterna hör hur gummit på skorna trasa sönder mot den hårda asfalten......Sakta men säkert så avtar farten...Plötsligt står jag stilla...Det är ett mirakel! Jag lever......Så gick det till när DÖDENS FÄRD uppstod!

Nu till nått helt annat...

Tror inte att det bara är jag som har reagerat på den senaste tidens rapporteringar om det ökade våldet i skolorna..
Förra veckan vart en rektor svårt knivskuren av en föredetta elevs storebror...
En pojke vart tejpad med silvertejp och sen slagen sparkad och hånad!

Detta är bara en liten del av det som sker i våra svenska skolor idag...
Man hör rapporter om elever som planerar massmord på sina skolor!

Men det är inte bara sånt som är ett massivt problem... Utan också mobbingen..Den blir råare och råare...Det enda ordet jag kan komma på är tortyr...
Barn och ungdomar som misshandlar andra elever.. Skrämmer dom till tystnad. Rena maffia metoder helt enkelt....
Sen skolledningar som inte tar sitt ansvar.. Skyller ifrån sig.. säger att det inte verkade så farligt.. Men va fan säger jag... När elever som blir utsatta för denna extrema tortyr tar sig mod att berätta för en vuxen. Så får dom ofta svaret.. Att det där var väll inte så farligt!

Spelar det nån roll? Skolan ska vara en säker plats. Dit man kan skicka sina barn och ungdomar!
Sen så är det så att barn/ungdomar är experter på att dölja hur dom egentligen känner för sina förädrar..

Anledningen till att jag tar upp detta är en tjej som hette Michaela Silfverberg...Jag läste om henne härom dagen och vart väldigt illa till mods...Michaela var som vilken 14-åring som helst.Gillade att sitta vid datorn.. Drömde om att studera på University of Cambridge,m.m.. Hennes "fel" var att hon var överviktig... Detta mobbades hon för från första klass.. Barn kastade sten efter henne rev sönder hennes böcker och skrek glåpord efter henne..
Den 28:e april 2003 så orkade inte Michaela längre hon tog sitt liv, ett av dom sista smsen hon fick löd
"Hej hopp, ditt stora fula fetto. Är du inte död ännu? Det borde du vara så som du ser ut."

Då undrar jag vad f*n som försiggår i huvudet på en människa som skickar nått sånt... Fan bland det vidrigaste jag läst....
Att en grupp människor kan vara så jävliga att en 14-årig tjej väljer att det är bättre att dö än att leva,, Att döden är den enda utvägen från mobbarna.....Dom där skitungarna som mobbade henne borde spärras in någonstans...Dom har drivit en människa i döden...Det är mord i mina ögon!

Men samtidigt undrar jag vart fanns dom vuxna?
Skolan borde ha reagerat på det som pågick.. Michaelas mamma gjorde iaf det!
Men inget verkade hända.....
Tänk på det nästa gång ni säger nått jävligt till en människa.. Det är kanske just det du säger som får bägaren att rinna över...
Mina tankar går till Michaela Silfverberg... En helt vanlig tonåring som drevs till döden... Vi ses i Nangijala!

Nu orkar jag inte mer just nu... Jag återkommer!

Take Care!

Ps dåligt med kommentarer nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0